Co powinniśmy zawrzeć w papierze firmowym

Wiele przedsiębiorstw nie zwraca uwagi na czym drukuje oficjalne dokumenty czy firmową korespondencję. Kilka ryz papieru w markecie może nie być dobrym pomysłem. Oficjalne pisma powinno się drukować na specjalnym papierze firmowym. Co powinno się na nim znaleźć? Na co trzeba zwrócić uwagę? Tego dowiecie się poniżej!

Na początku warto zajrzeć do Kodeksu spółek handlowych. W takim dokumencie możemy znaleźć szczegółowe informacje dotyczące tego, co powinno znaleźć się na papierze firmowym. Wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba na nim umieścić numer NIP lub dokładny adres. Nie każdy jednak pamięta, że należy także uwzględnić adnotację o kapitale zakładowym firmy, numerze KRS czy informacji o sądzie przechowującego dokumentację na temat prowadzonej przez nas spółki.

Gdzie powinniśmy zawrzeć te informacje? Przepisy nie precyzują tego, gdzie powinniśmy je umieścić. Dlatego warto dobrze się zastanowić nad tym, ponieważ od tego zależeć będzie czytelność naszych dokumentów. Im bardziej przejrzyste one będą, tym lepiej klient będzie nas postrzegał.

Co jest najważniejsze w papierze firmowym?

Papier firmowy może być świetnym narzędziem do cichego budowania świadomości naszej marki. Warto więc uwzględnić w nim czytelne logo. Konieczne jest użycie kolorystycznych akcentów naszej marki. W ten sposób nasze produkty i materiały reklamowe będą tworzyły spójną całość. Nie należy jednak przesadzać z ilością ozdobników. Nasz papier będzie przeznaczony do dalszego druku, dlatego warto zostać na środku odpowiednią ilość miejsca.

Zazwyczaj w papierach firmowych używa się gramatury 90 lub 100g. Raczej unika się 80g, ponieważ taki papier nie oddaje dobrze kolorów i przypomina zwykłą kartkę z ksero. Podobnie sprawa wygląda przy gramaturze 120g. Taki papier jest za sztywny i za gruby. Pamiętajmy także o zachowaniu wymaganych marginesów i spadów.

Komu zlecić wykonanie papieru firmowego?

Naszym ostatnim krokiem będzie zlecenie wydrukowania tego materiału profesjonalnej drukarni. Na kogo jednak warto się zdecydować? Coraz bardziej popularne są drukarnie online, dzięki którym można złożyć zamówienie tak naprawdę w każdym momencie. Nie musimy opuszczać siedziby firmy, przez co możemy zająć się swoimi sprawami. Dodatkowo możemy wybrać dowolną drukarnię z całej Polski, ponieważ finalny produkt i tak do nas dotrze kurierem.

Warto więc przed wybraniem konkretnej drukarni sprawdzić jej ofertę oraz poczytać opinie na jej temat. W ten sposób będziemy wiedzieli, co dana firma oferuje. Niektóre z nich mają do dyspozycji także gotowe szablony, dzięki czemu nie musimy tworzyć własnego projektu. Warto jednak dostosować stylistkę do ogólnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa.

Podsumowanie

Papier firmowy daje naprawdę wiele korzyści, jednak nadal niektóre przedsiębiorstwa zapominają o tym materiale reklamowym. Wnosi on profesjonalność do naszej korespondencji. Papier firmowy może stanowić także pewne wyróżnienie na tle konkurencji. Ma to duży wpływ w sytuacji, kiedy kontaktujemy się z potencjalnym inwestorem. Z pewnością będzie on lepiej postrzegał naszą markę.