Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa dla firmy?

Firma, która dopiero zaczyna odkrywać potęgę internetu nie jest do końca pewna od czego zacząć, aby efektywnie promować się w sieci. Jedno jest pewne – strona internetowa jest dla firmy jej elektroniczną wizytówką. Jakie elementy powinna zawierać strona www, aby stanowić świetną reklamę produktów, usług oraz samej marki należącej do firmy? Ten artykuł zawiera kilka interesujących podpowiedzi w tej kwestii.

Liczy się pierwsze wrażenie

Bez wątpienia sfera wizualna strony firmowej jest pierwszym elementem na który zwraca uwagę każdy internauta. Odpowiedni dobór kolorystyki, kroju zastosowanej czcionki, ułożenia elementów na stronie, jakości zdjęć ma kluczowe znaczenie pod względem tego czy odwiedzający pozostanie na witrynie dłużej. Istotna jest też czytelna i zrozumiała nawigacja – zastosowanie ikon zamiast tekstu jest może ciekawą opcją, ale wymaga pewnego przyzwyczajenia, dlatego pod tym względem lepiej postawić na tradycyjne, tekstowe menu. Firmy, których specjalizacją jest tworzenie stron www doskonale zdają sobie sprawę z tego, że czasem prostota i minimalizm sprawdzić się może znacznie lepiej niż nadmierna ilość zbędnych informacji dla odbiorcy. Sprawdź również portfolio wykonanych stron przez agencję marketingową 48 Media, aby przekonać się, że wysokiej jakości witryny firmowe mogą być zarówno rozbudowane, jak i proste w użytkowaniu.

Strona responsywna

Pod znaczeniem słowa „responsywna” kryje się po prostu to, że strona dopasowuje swoją zawartość do urządzeń mobilnych w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić jej odbiór. Nie jest żadną tajemnicą, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów, tabletów i innych urządzeń z mniejszymi ekranami do przeglądania stron internetowych. Jeśli strona w takich urządzeniach nie będzie czytelna i łatwa do obsługi to mało kto będzie zadawał sobie trud, aby spróbować uzyskać z niej jakiekolwiek informacje.

Szczegółowe dane kontaktowe

Bez wątpienia potencjalni klienci chcą uzyskać szczegóły odnośnie lokalizacji firmy, numerów telefonów, adresów e-mail. Jeśli istnieje dodatkowo możliwość wysłania wiadomości za pośrednictwem elektronicznego formularza to jeszcze bardziej podkreśla to profesjonalizm firmy, która otwiera odbiorcom szybsze i łatwiejsze możliwości nawiązania kontaktu. W prosty sposób można zostawić swoje dane kontaktowe za pomocą takiego formularza i pozwolić na to, aby to właśnie sama firma przygotowała spersonalizowaną ofertę pod potencjalnego klienta, odpowiadając na jego zapytanie.