Pozycjonowanie lokalne – najważniejsze informacje

Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie jedną z najpopularniejszych, ale przede wszystkim najefektywniejszych form reklamy. Skuteczne pozycjonowanie stron pozwala osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co jednocześnie prowadzi do zwiększenia zasięgu reklamy, pozyskania nowych klientów, zdobycia autorytetu, a przede wszystkim do zwiększenia przychodów. Jeżeli firma działa na określonym terytorium, warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to szereg działań optymalizacyjnych, których zadaniem jest zwiększenie widoczności strony www i wyświetlanie się jej na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na zapytania związane z konkretnym regionem. Jeżeli prowadzisz działalność w Sanoku, np. sklep z wyposażeniem sportowym, decydując się na pozycjonowanie Sanok możesz mieć pewność, że Twoja pozycja po pewnym czasie znacznie umocni się na lokalnym rynku.

Pozycjonowanie ogólne a pozycjonowanie lokalne

Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych ogólnego, celem pozycjonowania lokalnego jest osiągnięcie jak najwyższego wyniku strony www w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych (zwłaszcza wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu i ponad 98% użytkowników w Polsce1). W pozycjonowaniu lokalnym wykorzystuje się działania, które są zgodne ze standardami wyszukiwarki Google. Jednocześnie, szczególną uwagę zwraca się na wszystkie informacje, które mogą być bardzo istotne ze względu na użytkownika (klienta) lokalnego. Pozycjonowanie lokalne różni się także od pozycjonowania ogólnego ściśle dobranymi frazami do konkretnego regionu/miasta.

wyszukiwarka Google

Decydując się na pozycjonowanie ogólne, w wynikach wyszukiwania organicznego pojawiają się przede wszystkim firmy działające na terenie całego kraju (i szerzej). Na powyższym przykładzie zapytania „sklep rowerowy” w odpowiedzi pojawiają się sklepy internetowe o zasięgu ogólnopolskim. Jednak, jeżeli zmodyfikujemy zapytanie dopasowując je do rynku lokalnego „sklep rowerowy Sanok”, otrzymujemy wyniki dopasowane do rynku lokalnego.