Awaria CEPIK spowolniła obsługę w urzędach - system przywrócono o 13:00

W Legionowie i w całym kraju wczoraj pojawiły się problemy z dostępem do systemu CEPIK. Urzędnicy apelowali o cierpliwość i śledzenie komunikatów na stronie urzędu oraz Facebooku, a po kilku godzinach pracy służb informatycznych system wrócił do działania.
- Awaria odczuwalna w Legionowie
- Komunikat o działaniu CEPIK
Awaria odczuwalna w Legionowie
W komunikacie opublikowanym przez lokalny urząd poinformowano, że z powodu ogólnopolskiej awarii system CEPIK pracuje wolniej, co może przekładać się na wydłużenie czasu obsługi interesantów. Mieszkańcy Legionowa zgłaszali opóźnienia w procedurach zależnych od centralnej bazy danych; urzędnicy prosili o wyrozumiałość i informowali, że będą na bieżąco informować o rozwoju sytuacji.
Komunikat o działaniu CEPIK
W aktualizacji zamieszczonej o godzinie 13:00 poinformowano, że działanie systemu zostało przywrócone. W treści powiadomienia zawarto też przeprosiny za utrudnienia oraz prośbę o śledzenie informacji publikowanych na stronie internetowej urzędu i na Facebooku. Dla osób, które w tym czasie planowały załatwianie spraw wymagających dostępu do CEPIK, oznacza to powrót do standardowego trybu pracy, choć możliwe są jeszcze krótkie opóźnienia wynikające z nadrabiania zaległości.
na podstawie: Powiat Legionowo.
Autor: krystian