Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznało Miejskiej Bibliotece Publicznej w Legionowie znaczące wsparcie finansowe na realizację dwóch innowacyjnych projektów. Te inicjatywy mają na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej oraz kulturalnej, a także zwiększenie dostępności nowoczesnych form nauki w regionie.
- Inicjatywa „Akademia wiedzy o polskich tańcach narodowych” dla najmłodszych
- Nowoczesne technologie w bibliotece dzięki projektowi „Cyfrowa rewolucja: VR, AI i 3D”
- Realizacja projektów do końca roku
Inicjatywa „Akademia wiedzy o polskich tańcach narodowych” dla najmłodszych
W ramach pierwszego projektu, zatytułowanego „Akademia wiedzy o polskich tańcach narodowych”, biblioteka skieruje swoje działania do nauczycieli oraz uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Celem warsztatów jest nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej na temat polskich tańców, lecz także praktyczne ich ukazanie jako istotnego elementu naszego dziedzictwa kulturowego. Uczestnicy będą mogli korzystać z różnorodnych form nauki, takich jak spotkania, skrypty oraz nagrania wideo, które będą dostępne na specjalnie utworzonej platformie wirtualnej. Dzięki temu, materiały edukacyjne będą dostępne w każdej chwili, co umożliwi ich efektywne wykorzystywanie w procesie nauki.
Warto podkreślić, że w ramach projektu planowane jest plenerowe odtańczenie poloneza, co nie tylko wprowadzi dzieci w świat polskich tradycji, ale także pozwoli na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności.
Nowoczesne technologie w bibliotece dzięki projektowi „Cyfrowa rewolucja: VR, AI i 3D”
Drugi z projektów, „Cyfrowa rewolucja: VR, AI i 3D”, zyskał uznanie wśród ekspertów i ma na celu wprowadzenie nowoczesnych technologii do świata edukacji. Pracownicy biblioteki wezmą udział w szkoleniach, które pozwolą im na wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości oraz druku 3D w codziennej pracy. Dzięki zdobytym umiejętnościom, oferta biblioteki zostanie wzbogacona o nowe, innowacyjne warsztaty, takie jak „Tolerancja i sztuka bez granic, podróż z VR przez globalne dziedzictwo” oraz „Wirtualne światy, realna wiedza”. Te zajęcia mają na celu nie tylko rozwój umiejętności uczestników, ale także ich otwarcie na różnorodne aspekty kultury i sztuki.
Co więcej, w ramach tego projektu powstanie wirtualna galeria sztuki, która będzie dostępna dla wszystkich użytkowników biblioteki, a także przewodnik po świecie VR, co z pewnością przyczyni się do popularyzacji nowoczesnych form edukacji.
Realizacja projektów do końca roku
Obydwa projekty, które otrzymały dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy, mają na celu nie tylko wzbogacenie oferty Miejskiej Biblioteki Publicznej, ale także przyczynienie się do rozwoju kulturalnego społeczności lokalnej. Realizacja tych inicjatyw planowana jest do końca bieżącego roku, co stwarza doskonałą okazję do aktywnego włączenia się mieszkańców w życie kulturalne regionu. Z pewnością, te nowatorskie przedsięwzięcia przyciągną uwagę zarówno dzieci, jak i dorosłych, otwierając przed nimi nowe możliwości edukacyjne oraz artystyczne.
Na podst. Urząd Miasta Legionowo