Aplikacja przeznaczona jest szczególnie dla osób z dysfunkcją słuchu i mowy. Zapewnia ona skuteczną komunikację za pomocą SMS-ów. Umożliwia kontakt z Centrum Powiadamiania Ratunkowego poprzez wybór odpowiednich piktogramów.
Zgłoszenia tworzy się poprzez wybór właściwej kategorii zdarzeń alarmowych kierowanych następnie do Policji, Straży Pożarnej oraz Ratownictwa Medycznego przy użyciu piktogramów. Istotnym elementem zgłoszenia jest określenie miejsce zdarzenia, co można uczynić na kilka sposobów. Dodatkowo aplikacja przewiduje możliwość komunikacji dwustronnej z operatorem numerów alarmowych przy użyciu SMS.
Wszystkie zgłoszenia dokonane z poziomu aplikacji Alarm 112, w trakcie obsługi których nie ma możliwości nawiązania komunikacji z zgłaszającym, są traktowane jako zgłoszenia zasadne i są przez operatora numeru alarmowego przekazane, zgodnie z obowiązującym katalogiem zdarzeń, do odpowiednich służb.
W celu uzyskania funkcjonalności wysyłania zgłoszeń alarmowych użytkownik musi dokonać akceptacji regulaminu oraz polityki prywatności, a następnie przeprowadzić rejestrację podając poniższe dane:
- imię i nazwisko
- PESEL
- adres e-mail
- nr telefonu
Aby skorzystać z aplikacji mobilnej” Alarm 112″ należy ją pobrać i dokonać rejestracji. Aplikacja dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iQS