Trzy przedszkola z Legionowa zdobyły granty na innowacyjne zajęcia matematyczne

2 min czytania
Trzy przedszkola z Legionowa zdobyły granty na innowacyjne zajęcia matematyczne

W Legionowie pojawiła się szansa, by najmłodsi zaczęli postrzegać liczby jako zabawę, nie obciążenie. Na szkolnych korytarzach i podwórkach przedszkoli może rozkwitnąć matematyczna ciekawość dzięki nowym scenariuszom zajęć, grom i warsztatom. Granty mają też przygotować nauczycieli do prowadzenia zajęć, które łączą ruch, doświadczenie i codzienne sytuacje.

  • Przedszkola pracować będą w programie - „Rosnę z matematyką”
  • Co to może znaczyć dla rodziców i przedszkola w Legionowie

Przedszkola pracować będą w programie - „Rosnę z matematyką”

W V edycji ogólnopolskiego programu „Rosnę z matematyką” do grona beneficjentów trafiły trzy placówki z naszego miasta: Przedszkole Miejskie nr 1 im. Marii Kownackiej, Przedszkole Miejskie nr 3 im. Koszałka Opałka oraz Przedszkole Miejskie nr 11 „Akademia Uśmiechu”. Program finansuje Fundacja mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć. Zgłoszono 316 projektów, a dofinansowanie otrzymało 173 z nich — to pokazuje, że konkurs był silnie obsadzony.

Przyznane granty pozwolą na realizację autorskich scenariuszy, zakup pomocy dydaktycznych, organizację warsztatów, gier edukacyjnych oraz działań terenowych. Program zakłada też wsparcie dla kadry — szkolenia i metody pracy, które mają uczynić matematykę dostępną i atrakcyjną dla najmłodszych.

Realizacja projektów rozpocznie się w marcu 2026 roku.

Co to może znaczyć dla rodziców i przedszkola w Legionowie

Dla rodziców to przede wszystkim większa różnorodność zajęć i nowe sposoby wspierania rozwoju matematycznego w domu. Zamiast tradycyjnych zadań pojawią się aktywności oparte na zabawie, pomiarach, sortowaniu czy grach ruchowych — wszystko po to, by dzieci rozwijały myślenie logiczne i umiejętność rozwiązywania prostych problemów.

Nauczyciele zyskają narzędzia i szkolenia, które ułatwią wprowadzanie matematyki w codzienne rytuały placówki - podczas zabawy na zewnątrz, przy posiłkach czy w trakcie zajęć plastycznych. To także szansa na większą współpracę między rodzicami a przedszkolem — warto pytać w placówkach o harmonogram zajęć i propozycje aktywności do powtórzenia w domu.

Dla miasta oznacza to inwestycję w fundamenty edukacji - wczesne doświadczenia z matematyką wpływają na późniejsze podejście do nauki i pewność siebie ucznia. Aby skorzystać z programów i warsztatów, rodzice powinni śledzić komunikaty przedszkoli oraz pytać bezpośrednio o szczegóły realizacji i terminy poszczególnych zajęć.

na podstawie: UM Legionowo.

Autor: krystian