Uczniowie z Wólki Radzymińskiej obejrzeli nowoczesnego “Kopciuszka” po warsztatach o emocjach

W teatralnej ciszy Warszawy uczniowie wracali myślami do lekcji, które robili w klasie - nie o matematyce, lecz o tym, jak rozpoznawać uczucia i przeciwdziałać przemocy w sieci. Pomysłodawcą i organizatorem cyklu warsztatów był Powiat Legionowski, a finałem programu okazał się wyjazd do Teatru Capitol. W spektaklu odnaleziono to, nad czym pracowali młodzi uczestnicy - wartość autentyczności w świecie lajków.
- Program Kompas Emocji dał szkołom praktyczne narzędzia do rozmowy o zdrowiu psychicznym
- Wyjazd do Teatru Capitol połączył edukację z kulturą - nowa interpretacja znanej baśni
Program Kompas Emocji dał szkołom praktyczne narzędzia do rozmowy o zdrowiu psychicznym
W programie Kompas Emocji psycholog prowadził w szkołach serię zajęć edukacyjno-rozwojowych poświęconych zdrowiu psychicznemu oraz profilaktyce przemocy psychicznej i cyberprzemocy. W powiecie to właśnie Szkoła Podstawowa im. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich w Wólce Radzymińskiej zrealizowała najwięcej takich warsztatów w relacji do liczby uczniów, dzięki czemu została wyróżniona przez Powiat Legionowski. Zajęcia miały formę warsztatów - rozmów, ćwiczeń i ćwiczeń praktycznych - które miały pomóc młodzieży rozpoznawać emocje, radzić sobie z hejtem i budować relacje oparte na szacunku.
Wyjazd do Teatru Capitol połączył edukację z kulturą - nowa interpretacja znanej baśni
W podziękowaniu za zaangażowanie uczniów powiat zaprosił ich na spektakl #Kopciuszek w Teatrze Capitol. Reżyseria nadała baśni współczesny kontekst - życie w mediach społecznościowych, presja zdobywania popularności i mechanizmy hejtu zostały zestawione z uniwersalnymi wartościami: dobrocią, autentycznością i odwagą bycia sobą. Dla uczestników warsztatów taka scena była naturalnym przedłużeniem tego, czego uczyły ich zajęcia - refleksji nad tym, co naprawdę ma znaczenie poza ekranem.
Dla mieszkańców to sygnał, że działania profilaktyczne idą w parze z kulturą i edukacją - inwestycja w warsztaty przynosi wymierny efekt w postaci rozmów oraz okazji do przepracowania trudnych tematów poza klasą. Rodzice i opiekunowie, obserwując dzieci, mogą szukać w szkole informacji o podobnych programach i pytać o formy wsparcia - warsztaty z psychologiem, spotkania informacyjne czy materiały pomocnicze. Inicjatywa Powiatu Legionowskiego pokazuje też, że łączenie edukacji z wyjściem kulturalnym może wzmocnić przekaz i zainteresować młodzież trudnymi tematami w przystępny sposób.
na podstawie: Starostwo Powiatowe w Legionowie.
Autor: krystian

