Na dzisiejszej sesji rady miasta (28.06) zaprezentowane zostały nowe dyrektorki dwóch legionowskich przedszkoli. W Przedszkolu Miejskim Integracyjnym nr 5 im. Misia Uszatka najwyższe stanowisko piastować dalej będzie Ewa Galej. Natomiast w Przedszkolu Miejskim nr 11 doszło do zmiany dyrektora. Obecnie tę funkcję pełnić będzie Marzena Anna Stępień.
Przedszkole Miejskie nr 5 - celem pracy dydaktyczno - wychowawczej jest wszechstronny rozwój dzieci, przygotowanie ich do dalszej nauki, dążenie do ukształtowania wiedzy i wartości, postaw i motywacji, potrzeb i nawyków oraz umiejętności i sprawności, stwarzanie warunków do jak największej samodzielności. W codziennej pracy poszukujemy takich rozwiązań dydaktycznych, które wyzwalają w dzieciach ciekawość, zwiększają zainteresowania, sprawiają, że dzieci domagają się zajęć, chcą przyswajać wiedzę i zawsze aktywnie działać. Stawiamy na działania praktyczne, preferujemy rozwijanie ich własnej aktywności twórczej, zachęcając do uczestnictwa w różnych konkursach i przedsięwzięciach.
Przedszkole nr 11 - zapewnia dzieciom dobrą zabawę, troskliwą opiekę oraz moc wrażeń i atrakcji. Celem przedszkola jest wspomaganie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i zainteresowaniami. Jednym z podstawowych zadań wychowawczych przedszkola i jego zespołu wychowawczego jest wychowanie zdrowotne dziecka. Wychowanie zdrowotne jest integralną częścią ogólnego wychowania dziecka, zmierzającego do ukształtowania wysokiego poziomu kultury zdrowotnej i realizowane jest na co dzień w przedszkolu. Edukacja zdrowotna w naszym przedszkolu opiera się na potrzebach zdrowotnych wychowanka, które zależne są od rozwoju dziecka. Podejmowane są działania w dłuższej perspektywie wzbogacające wiedzę dzieci z dziedziny zdrowia, kształtujące u nich postawę „prozdrowotną”, umożliwiające nabycie określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno– zdrowotnych. Zwracając przedszkolakom uwagę na to, co zdrowe i bezpieczne, uczymy ich dbania o swoje dobre samopoczucie psychiczne, fizyczne i społeczne.