Słowa kluczowe – czym są, rodzaje, jak dobrać słowa kluczowe w SEO

Reklama prowadzona w wyszukiwarkach internetowych pozwala na uzyskanie bardzo wysokiej skuteczności i jednocześnie jest ona dostępna dla wielu firm ze względu na swoje przystępne koszty. Aby osiągnąć najlepsze wyniki w promocji, duże znaczenie ma dobór słów kluczowych. Czym one są i jak je dobierać?

Co to są słowa kluczowe w pozycjonowaniu stron?

W reklamie internetowej bardzo często wykorzystuje się słowa, frazy kluczowe. Termin ten odnosi się do słów, które wpisywane są w internecie przez internautów, na przykład w wyszukiwarkach, by dzięki temu dotrzeć do konkretnych usług, produktów.

Najczęściej frazy kluczowe wspomagają pozycjonowanie stron internetowych, czyli w skrócie SEO. Dzięki tej metodzie reklamy można sprawić, że strona jest lepiej widoczna w wyszukiwarce, na przykład Google.

Dodatkowo słowa te wspomagają inne metody reklamy online, na przykład jak content marketing, marketing prowadzony w mediach społecznościowych.

Na jakie rodzaje dzieli się słowa kluczowe?

Słowa kluczowe zależnie od ich przeznaczenia podzielić można na różne kategorie. Zaliczane są do nich w szczególności:

  • Słowa kluczowe ogólne – proste oraz ogólne słowa, które mają krótką budowę. Są najbardziej konkurencyjne i przez to najdroższe w promocji.
  • Słowa kluczowe lokalne – używane w promocji firm lokalnych, zawierają nazwy miast, regionów.
  • Słowa kluczowe brandowe – zawierają oznaczenie brandu, marki, nazwę firmy.
  • Słowa kluczowe zakupowe – używane do reklamy produktów w sklepach internetowych.
  • Słowa kluczowe long-tail – długie, bardziej rozbudowane słowa, mają niższą konkrecyjność.

Jak dobierać słowa kluczowe do reklamy SEO?

Właściwy dobór słów kluczowych podczas reklamy SEO ma bardzo duże znaczenie, ponieważ dzięki nim można skutecznie promować strony.

Dobór polega głównie na wybraniu słów opisujących zawartość i cele strony. W tym przypadku wykorzystuje się również pomocne narzędzia, które pozwalają na wskazanie, jakie słowa kluczowe w SEO dla danej strony będą najtrafniejsze.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Za pomocą narzędzi SEO można wyszukać nie tylko słowa kluczowe, ale też sprawdzić, jak często są one wyszukiwane i jak zmieniają się trendy w ich wyszukiwaniu.

Do tego celu najczęściej używane są różne narzędzia – płatne oraz bezpłatne. Popularne to głównie planer oferowany za darmo przez Google, narzędzia jak SEO Surfer, Semstorm, Senuto, Ahrefs.

Wykorzystując odpowiednie narzędzia do promocji SEO, można wtedy uzyskać znacznie lepsze efekty.