Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz – obecność w sieci to w tej chwili podstawa. Liczba klientów robiących zakupy w Internecie ciągle wzrasta. Konsumenci o wiele częściej szukają szczegółowych informacji o produktach w przeglądarkach swoich komputerów niż na sklepowych półkach. Najlepszą formą przedstawienia swojej oferty i pozyskiwania nowych klientów jest strona WWW. Dzięki lekturze tego artykułu dowiesz się, z czego powinna składać się dobra witryna internetowa i jak za jej pomocą rozwijać biznes!
Jakie korzyści przynosi strona internetowa firmie?
Według najnowszych badań Mediapanel, z Internetu korzysta dziennie średnio 25,5 mln Polaków. W lutym 2022 roku liczba wszystkich osób surfujących w sieci w naszym kraju wyniosła aż 30 mln. Takie liczby robią wrażenie, prawda? Pokazuje to, jak silnym medium jest Internet i jak wiele możesz zyskać, posiadając dobrze zaprojektowaną stronę internetową.
Jak widać, strona WWW oznacza szereg korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa. Do najważniejszych z nich należą:
- możliwość prezentowania towarów i usług przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- zbieranie danych na temat kupujących, w celu stworzenia sprawnej strategii marketingowej,
- budowanie wizerunku eksperta w branży, w której działasz,
- pozyskiwanie nowych klientów,
- możliwość budowania długotrwałych relacji z klientem,
- zwiększenie zysków przedsiębiorstwa.
Choć wydawałoby się, że prowadzenie strony internetowej to proste zadanie, w rzeczywistości wiąże się ono z licznymi problemami. Dobrze funkcjonująca wizytówka internetowa powinna być tworzona nie tylko z myślą o klientach, ale również wymaganiach, jakie stawiają przed nią boty Google. To właśnie od ich oceny zależy Twoja widoczność w sieci.
Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?
Celem tworzenia strony internetowej przedsiębiorstwa powinna być maksymalizacja sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów. Aby tak się stało, musi ona nie tylko stanowić prezentację oferty, ale również aktywnie reklamować Twoje produkty. Witryna stworzona bez wizji i pomysłu nie przybliży Cię do realizacji kolejnych celów biznesowych. Musi ona charakteryzować się kilkoma ważnymi cechami, które postaramy się przybliżyć w dalszej części tego tekstu.
Jaka powinna być strona WWW? Oto najważniejsze elementy, o które musisz zadbać.
- Atrakcyjny wygląd
O tym czy użytkownik zostanie na Twojej stronie internetowej, decydują najczęściej sekundy. Statystyczny internauta podejmuje decyzję o tym, czy witryna jest dla niego atrakcyjna, na podstawie pierwszego wrażenia. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o ciekawy web design. Nowoczesna szata graficzna nawiązując do Twojej branży będzie decydować o odbiorze całego serwisu.
Jeśli chcesz przyciągnąć klienta na dłużej, sprawić by zagłębił się w Twoją stronę WWW, należy dobrze dobrać jej motyw przewodni. Nie może on być przytłaczający. Eksperci wskazują, że najskuteczniej będzie wybrać jeden kolor przewodni i dobrać do niego barwy uzupełniające. Zadbaj również o wysokiej jakości zdjęcia oraz grafiki. Tylko w ten sposób stworzysz przyciągającą klientów stronę.
- Intuicyjna nawigacja
Niepowtarzalny wygląd to nie wszystko. Na sukces Twojej witryny składać się będzie wiele czynników. Jednym z nich jest User Experience – doświadczenie użytkownika. Istnieją reguły, które pozwolą Ci zaprojektować stronę w taki sposób, by była ona jak najbardziej przyjazna odwiedzającemu. Oto najważniejsze z nich:
- przejrzyste menu – informacje na stronie powinny być uporządkowane dzięki zastosowaniu filtrów. Stwórz kategorie, w których zamieścisz najbardziej podstawowe dane takie jak: „oferta”, „aktualności”, „blog” czy „o nas”.
- zróżnicowane formy komunikacji – zakładka „kontakt” to zdecydowanie za mało. Wprowadź inne formy komunikacji z odwiedzającym stronę, takie jak formularz kontaktowy czy czat.
- Komunikaty CTA – używaj zwrotów CTA (z ang. call to action – wezwanie do działania). Dzięki jasnym i nieskomplikowanym komunikatom umieszczonym w elementach interfejsu zyskasz większą przejrzystość witryny.
- Zakładka FAQ – stwórz zakładkę, w której odpowiesz na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Rozwieje to ich wątpliwości, a Ty zyskasz zaufanie.
Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w sieci, musisz postawić na krótkie, jasne i proste komunikaty.
- Przejrzysty, łatwy do zrozumienia interfejs
Dobra strona internetowa musi być przejrzysta dla odwiedzającego. W celu osiągnięcia tego efektu powinieneś przemyśleć ułożenie oraz wygląd poszczególnych jej elementów. Pamiętaj, że co za dużo, to niezdrowo. Postaw na minimalistyczną oprawę. Treści na Twojej witrynie powinny być:
- dobrze uporządkowane – użytkownik nie może gubić się w gąszczu podstron,
- podzielone w bloki tematyczne – stosuj akapity i czytelnie dziel tekst na mniejsze partie,
- stosuj kluczowe elementy z punktu widzenia SEO, np. nagłówki H1, H2, H3.
Nie stosuj krzykliwych banerów i innych elementów, które mogą wprowadzić odwiedzającego w zakłopotanie. W miarę możliwości staraj się współpracować z grafikiem.
- Wysokiej jakości content marketing
Marketing treści to doskonała droga do zwiększania ruchu na Twojej witrynie. Dzięki regularnemu publikowaniu wysokiej jakości tekstów branżowych stworzysz wizerunek eksperta na rynku. Staraj się prowadzić bloga, na którym dodawać będziesz wpisy stanowiące odpowiedź na najczęściej stawiane przez internautów pytania. Dzięki temu skutecznie przyciągniesz na swoją witrynę nowych użytkowników.
Pamiętaj, aby treści, które będą się pojawiać na stronie, spełniały warunki, jakie stawiają przed nimi boty Google. To od ich oceny zależy, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania będziesz zajmować. Staraj się konstruować teksty w taki sposób, by były interesujące zarówno dla algorytmów, jak i potencjalnych klientów. Jakościowe treści powinny:
- skupiać się na potrzebach odbiorców i być do nich kierowane,
- odpowiadać na najpopularniejsze pytania zadawane przez internautów,
- wyczerpywać poruszany temat,
- odwoływać się od obecnego stanu wiedzy eksperckiej,
- być napisane w zgodzie z zasadami SEO.
- Bezpieczeństwo użytkowników i ich danych
Loginy, hasła, numery kart kredytowych, adresy zamieszkania – to poufne dane klientów. Zadbaj o to, aby Twoi klienci mogli poczuć się bezpieczni. Zainwestuj w certyfikat SSL.
Protokół, o którym mowa gwarantuje szyfrowanie danych użytkowników, dzięki czemu zabezpieczysz je przed ewentualnymi wyciekami. Posiadanie SSL jest również lepiej widziane przez algorytmy Google. Nie oszczędzaj i zabezpiecz się przed nieprzyjemnościami.
- Technologia RDW
Twoja strona internetowa ma za zadanie docierać do jak najszerszego grona odbiorców. Dostęp do Internetu gwarantuje w tej chwili praktycznie każde urządzenie przenośne. Musisz zadbać zatem o responsywność witryny – zastosować rozwiązania, które sprawią, że będzie wyświetlać się tak samo na PC, smartfonie jak i tablecie. Dzięki technologii RDW powinieneś w łatwy sposób osiągnąć pożądany efekt.
Skutecznie zaprojektowana strona internetowa – współpraca z agencją
Myślę, że jeśli dotarłeś do tego momentu, zdajesz sobie już sprawę, z jak wieloma aspektami wiąże się powołanie do życia sprawnej strony internetowej. Nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na samodzielne wdrażanie witryny. Nie każdy ma czas na uczenie się nowych zdolności, które nie są kluczowe dla prowadzonego przedsiębiorstwa.
Jeśli nie masz czasu na tworzenie strony internetowej, nie przejmuj się. Podejmij współpracę z agencją marketingu internetowego WeNet.pl. Dzięki jej pracy zyskasz wszystko, czego potrzebujesz, by rozpocząć prowadzenie i obsługę Twojej wizytówki internetowej. Eksperci stworzą atrakcyjną i w pełni funkcjonalną witrynę. Ponadto możesz liczyć na:
- dedykowanego opiekuna, który będzie informował Cię o postępach prac,
- dostosowaną do urządzeń mobilnych stronę,
- nowe wpisy na blogu firmowym,
- bezpieczną witrynę zabezpieczoną certyfikatem SSL.
Wejdź na WeNet.pl i sprawdź już dzisiaj szczegółową ofertę. Dołącz do ponad 40 tysięcy zadowolonych klientów, którzy sprawnie działają online!