Content marketing jest to aktywnie i często stosowana metoda wspierająca proces pozycjonowania. Sam content marketing posiada wiele różnego rodzaju zalet, więc nic dziwnego, że jest to powszechnie wybierana metoda promocji, a nawet mówi się głośno o tym, że działa skuteczniej niż nachalna reklama w postaci banerów, która w większości przypadków wywołuje jedynie irytację. Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie?

Definicja content marketingu

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu rozbudowanych treści, które są ciekawe i interesujące dla konkretnego odbiorcy. W zależności od tego w jakim miejscu stosuje się działania content marketingowe dana treść może spełniać funkcję informacyjną, zachęcającą lub motywującą do konkretnego działania. Agencje takie jak https://kryzysowy.marketing/ świadczą specjalistyczne usługi w tym zakresie. Wspólną częścią wszystkich treści content marketingowych jest jednak to, że zawsze jest ona użyteczna dla wybranego odbiorcy pod którego została stworzona. Oznacza to, że nie ma uniwersalnej receptury, aby stworzyć przekaz, który będzie tak samo doceniany przez wszystkich. W content marketingu wybiera się więc określoną, czasem wąską, grupę odbiorców, którzy mają szansę stać się klientami firmy i to właśnie do nich kieruje się taką treść. Warto jeszcze odnotować, że działania content marketingowe powinny być regularne, z tego względu, że ich celem jest zbudowanie długotrwałej relacji z odbiorcą. Poradniki zakupowe, artykuły eksperckie, wywiady czy wideo poradniki to tylko niektóre formy pod którymi ujawniają się działania content marketingowe.

Content marketing a pozycjonowanie

Treści content marketingowe ukierunkowane na pozycjonowanie strony internetowej muszą być przede wszystkim odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. To właśnie na podstawie tych fraz robot wyszukiwarki Google właściwie interpretuje kontekst opublikowanego przekazu informacyjnego. Link odsyłający umieszczony w treści stanowi dla czytelnika, jak i dla robota wyszukiwarki namiar na stronę którą pozycjonujemy. Wiele firm zleca tworzenie artykułów sponsorowanych agencjom marketingowym wraz z publikacją na ich witrynach. Tego typu kompleksowe usługi oferuje na przykład firma 48 Media, której ofertę można przejrzeć na https://48media.pl Jest to o tyle komfortowa sytuacja, że wystarczy jedynie wskazać odpowiednie słowa kluczowe, a wszystko inne zostanie wykonane z pieczołowitą dokładnością, zgodnie z aktualnymi uwarunkowaniami pod wyszukiwarki. Sam stworzony tekst będzie też wzbudzał zainteresowanie wśród czytelników portalu na którym się pojawi.

Pozycjonowanie za pomocą content marketingu